Retur & Reklamation

Returnering
Vi tilbyder 14 dages returret fra den dag du modtager dine produkter (i pakkeshop eller på din adresse). Herefter er det dit ansvar, at give os skriftlig besked om, at du ønsker at sende hele eller dele af din ordre retur.

Bemærk: Det er ikke muligt, at fjerne / tilføje ELLER annullere en ordre når først ordren er placeret i shoppen. Har du fortrudt din bestilling bedes du modtage produktet og derefter oprette en retur. Det er ikke en gyldig grund, at undlade, at afhente i pakkeshoppen. Dvs. du kan ikke fortryde dit køb ved blot, at nægte modtagelse af varerne uden samtidig at give os tydelig meddelse om dette. Sker dette vil der blive pålagt et gebyr.

Du skal sende dine produkter retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Når du vil returnerer dine produkter skal du følge denne simple guide:

1. Opret din retur og køb label her
2. Print din label
3. Pak produkterne forsvarligt ind 
4. Når vi har modtaget produkterne vil du modtage en e-mail med information om, at vi har behandlet din retur.
5. Vi tilbagebetaler eventuelt beløb til samme kort som du benyttede da du placerede ordren.
6. HELIUM tages ikke retur
7. Man kan IKKE få pengene refunderet hvis der er anvendt gavekort eller rabatkode.

OBS: Det er vigtigt, at du sender din pakke MED omdeling. Vi modtager/afhenter IKKE pakker uden omdeling!

Dine varer skal sendes retur til

Pakkecenter Nord
Att. Luxit
Strømmen 4
9400 Nørresundby

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Er emballagen brudt anser vi altid produktet som brugt og det kan ikke returneres.

HUSK: Det er dit ansvar at gemme dokumentation (Tracking og dokumentation for afsendelse via fx Bring) for, at du har returneret et produkt til vores lager og du bærer ansvaret for produktet indtil vi har modtaget.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig bortset fra fragt omkostningerne, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet som vi sammen har aftalt.

Tilbagebetaling sker først efter produktet er modtaget på vores adresse og vi har tjekket produkternes stand, det kan tage op til 14 dage fra vi har modtaget.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:
Pakkecenter Nord
Att.: Luxit
Strømmen 4
9400 Nørresundby

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på luxit.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Produktet må heller ikke være anvendt. Er produktet anvendt, kan der ikke reklameres.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Pakkecenter Nord
Att.: Luxit
Strømmen 4
9400 Nørresundby