FAQ
På vores FAQ side finder du de spørgsmål som vi oftest bliver stillet i forbindelse med Luxit. Hvis du har et spøgsmål som ikke er på listen er du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@luxit.dk.Helium og Hi-Float Guide
Hvordan anvender jeg helium?
Brugsvejledning:
Det er sikkert og let at fylde en ballon med helium. Vær opmærksom på at håndtaget/ventilen kan være hårdt at åbne.
Følg denne vejledning omhyggeligt, når du skal fylde dine balloner med helium.
1. Hvis den sorte gummitut (sort mundstykke) er sat på og skruet godt fast, så forsæt til punkt 4. Hvis ikke, så følg punkt 2 og punkt 3
2. Montér ved at skrue den sorte gummitut (sort mundstykke) på flasken før der åbnes for ventilen
3. Drej det ventilen mod uret for at åbne for flasken
4. Træk ballonens hals over det sorte mundstykke indtil halsen sidder tæt omkring mundstykket
5. Hold ballonens hals fast imellem tommel- og pegefinger på den bredeste del af den sorte gummitut
6. Tryk det sorte gummitut forsigtigt op eller ned for at fylde ballonen med helium
7. Fyld ballonen til den ønskede størrelse - !VIGTIGT Sørg for at der er nok helium i ift. ballonens diameter, så ballonen kan svæve, ellers daler den før tid
8. Slip trykket af fingrene på den sorte gummitut for at stoppe oppustningen af ballonen
9. Når latexballonen er pustet op, klemmes ballonens hals sammen imens den trækkes af den sorte gummitut. Herefter bindes en knude på ballon halsen
10. Folieballoner skal ikke bindes med knude. Folieballoner trækkes blot af gummituten og halsen på folieballonen klemmes sammen. Folieballoner har en selvstændigt lukke-forsegling (ventil)
11. Bind til sidst et stykke snor på ballonhalsen, og ballonen er klar til brug. På folieballonen bindes snoren under lukke forseglingen (ventilen), da denne ellers kan beskadiges
12. Når du er færdig, sørg for at lukke det håndtaget/ventilen, så heliumen ikke slipper ud. Beholderen tømmes utilsigtet, og der er ikke helium til næste gang, hvis den ikke lukkes korrekt.
13. Hvis al helium ikke er opbrugt, kan skal du opbevare heliumflasken et tørt sted i normal stuetemperatur.
Afskaffelse af helium beholder:
Vores heliumtanke er ikke beregnet til genopfyldning. De skal derfor være helt tomme og afleveres på genbrugspladsen
1. Sådan tømmer du helium flasken for helium
Bring tanken til et godt ventileret/luftigt område, helst udendørs.Åben ventilen/håndtaget helt ved at dreje den mod uret Tryk og hold ned på den sorte gummitut indtil tanken er tom. Lyt til der ikke kommer mere ud af gummituten + 15. sekunder for at sikre dig at den er tom.
Skru og fjern den sorte gummitut enten med håndkraft eller med hjælp af en skruenøgle.
3. Hvor skal jeg gøre af min tomme helium flaske?
Bring tanken til en jern/genbrug eller et sted med storskrald/genbrug.
ADVARSEL:
Placer ikke den sorte gummitut på heliumflasken i munden. Indånd ikke helium, da inhalering af helium kan resultere i alvorlige personskader eller dødsfald.
Heliumbeholderen må ikke opbevares i et fugtigt rum eller i et rum med for meget svingende temperaturer.
Heliumbeholderen kan ikke genopfyldes og bør opbevares utilgængeligt for børn.
Hvordan anvender jeg hi-float?
Hvad er Hi-float?
Test altid Hi-float i god tid inden brug!
HUSK:
At kend størrelsen på dine balloner (23 cm skal der bruges 1/2 tryk og 30 cm skal der bruges 1 tryk)
At det kun må anvendes i latexballoner. (Hvis Hi-float kommes i folie balloner, kan de ikke svæve)Konfetti og glimmer balloner er ikke egent til Hi-float, det klistrer inde i ballonen
At ballonen med Hi-float skal tørre i det rum det er behandlet i 2 timer
Hi Float vil ikke alene få ballonerne til at svæve.
Det er derfor et must, at du anvender det sammen med helium af god kvalitet.
Quick guide:
Tryk først Hi-float op i pumpen og det første pump på et stykke papir eller i et krus, så pumpen er klar til brug
Kom det anviste pump Hi-float i ballonen og sørg for at holde halsen fri (der, hvor ballonen skal bindes)
Masser Hi-float godt rundt i hele ballonen, undtaget den øverste centimeter af ballonhalsen.
Fyld ballonerne med helium til den anviste diameter
Bind en knude på ballonerne og lad dem stå og tørre i samme lokale, som de er pustet op i, i 2 timer før de flyttes
Når du trykker ned på pumpen, skal der trykkes som på en sæbedispenser. Trykket skal altså ikke holdes nede. Når du har trykket ned, fjerner du hånden, så pumpen selv skubber sig op igen, så du sikrer dig at der ikke kommer for meget Hi-float i ballonen.
Er der noget galt?:
Hvis der er kommet for meget Hi-float i ballonerne vil kan kunne se det med det samme. Ballonerne vil svæve lidt besværet eller slet ikke svæve. Kommer der for meget Hi-float i, vil ballonerne blive for tunge og vil derfor ikke svæve korrekt.
Hvis ikke hi-float er masseret godt rundt i hele ballonen, vil du risikere at ikke alle fibre bliver lukket og der vil derfor stadig kunne sive helium ud af ballonen. Du kan også risikere at det tørre i en klump, som gør at ballonen bliver for tung og derfor ikke vil svæve korrekt.
Fragt og levering
Hvad koster fragten?
Leveringsmuligheder og fragtpriser
Luxit sender alle pakkerne med Bring som tilbyder omdeling eller levering til pakkeshop, privat eller erhverv levering.
Hvad koster fragten?
Vi har fri fragt med levering til pakkeshop hvis du køber for over 349,-
Bring Pakkeshop koster 39,-
Bring Hjemmelevering koster 59,-
Bring Erhverv koster 59,-
Hvor lang leveringstid kan jeg forvente?
Alle ordrer pakkes og sendes samme dag med levering 1-2 hverdage efter afsendelse.
Postnord ordre sendes kl. 15 mandag-fredag.
Bring ordre sendes kl. 20 mandag-fredag samt søndag.
Hvor langt er min pakke?
Når din pakke afsendes fra vores lager, modtager du en e-mail med et link til hvor du kan følge pakken.
Der kan gå op til 24 timer før tracking af din ordre kan ses på transportørens Track & Trace side.
Hvis du ikke har modtaget din tracking e-mail, så tjek i din uønsket post eller kontakt os på kontakt@luxit.dk, så tjekker vi det for dig.
Returnering og refundering
Hvordan annullerer jeg et køb?
Hvis du fortryder dit køb, skal du kontakte os hurtigst muligt på kontakt@luxit.dk.
Det er desværre ikke muligt at annullere din ordre, hvis vi er påbegyndt pakningen af ordren. Dette kan du få oplyst ved at kontakte os på kontakt@luxit.dk. Vi svarer inden for åbningstiden.
Har du modtaget din pakke til trods for annulleringen, kan du se mere om vores returprocedure under returnering eller refundering.
Hvordan returnerer jeg mine varer?
Du har 30 dages returret fra at du modtager din pakke på din adresse eller afhenter din pakke i pakkeshop.
Vi kan ikke tage varer retur, hvis du har overskredet de 30 dages returfrist.
Returpakken skal sendes som en erhvervspakke med omdeling dvs. direkte til følgende adresse:
Pakkecenter Nord
Luxit ApS
Strømmen 4
9400 Nørresundby
Opret retursag inkl køb af Label.
Følger der et returlabel med min bestilling?
Nej, der følger ikke et returlabel med i din bestilling. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen
Retur adresse:
Pakkecenter Nord
Luxit Aps
Strømmen 4
9400 Nørresundby
OBS: Det er vigtigt, at du sender din pakke MED omdeling. Vi modtager/afhenter IKKE pakker uden omdeling! Dvs. vi afhenter ikke i pakkeshops.
Du kan købe en returlabel her.
Refundering af helium
Vi tager ikke en helium retur, hvis forsejlingen er brudt.
Jeg har modtaget et forkert produkt?
Har du modtaget en vare i forkert farve eller størrelse bedes du kontakte vores kundeservice på kontakt@luxit.dk.
Reklamation
Har du modtaget en vare, der er beskadiget under fragt eller som er defekt, kan du lave en reklamation.
For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede om følgende:
Step 1)
Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du skal kontakte vores kundeservice på kontakt@luxit.dk, så snart du opdager defekten.
Kundeservice vil kunne tilbyde en løsning på baggrund af dine informationer.
Step 2)
For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 2-3 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.
Step 3)
Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation. Inden for få dage vil du modtage en tilbagemelding fra os om din sag.
Disse varer kan ikke returneres
Følgende varer tages ikke retur:
Helium - hvis forsejlingen er brudt
Bestilling og betaling
Hvordan bestiller jeg?
Er du i tvivl om, hvordan du shopper hos Luxit.dk? Her finder du en guide til at lægge varer i kurven samt til at vælge leveringssted og betalingsmåde.
Step 1)
Vælg et produkt, du gerne vil købe, og klik på ‘Læg i kurv’ på produktsiden.
Step 2)
Når du er færdig med at shoppe, så kan du klikke øverst i højre hjørne på kurven. Herefter klikker du på 'Se indkøbskurv'
Step 3)
Nu er du kommet til din indkøbskurv. Her kan du dobbelttjekke at det er korrekt antal af varer, der er i din indkøbskurv. Hvis ikke du har alle din ønskede vare i kurven, så kan du trykke shop videre og blive ført tilbage til webshoppen.
Step 4)
Når du har sørget for at de korrekte varer er i indkøbskurven, så skal du sætte flueben i 'Jeg accepterer handelsbetingelser' og derefter klikke på 'Gå til sikker betaling'. Herefter udfylder du felterne med de informationer, der bliver bedt om.
Step 5)
Indtast derefter dine oplysninger og vælg hvilken betalings- og forsendelsesmetode, du ønsker.
Til sidst gennemfører du ordren.
Hvordan ændrer jeg min bestilling?
Det er muligt, at annullere din ordre, såfremt plukning ikke er påbegyndt og du kan placere en ny ordre. Kontakt os hurtigst muligt på kontakt@luxit.dk. Afvent til du får svar fra vores kundeservice inden du placerer en ny ordre.
Betaling af din ordre
Betalingskort:
Hos Luxit kan du betale med følgende betalingskort: Dankort/eDankort, VISA/Dankort, VISA, Mastercard, JCB, VISA Elektron og VIABILL.
Vi hæver først beløbet fra dit betalingskort, når din ordre afsendes. Når hævningen finder sted, vil du pr. mail modtage en kvittering for betalingen. Du betaler ikke kortgebyr eller andre gebyrer, når du handler hos os.
MobilePay:
Du har også mulighed for at betale via MobilePay. Følg blot instruktionerne på skærmen.
EAN-faktura:
Alle offentlige virksomheder har mulighed for at betale via EAN. Ønsker du at betale via EAN-faktura, kan du vælge dette som en betalingsmulighed, når du er igang med at gennemføre købet.
Der mangler en vare i min pakke?
Vi beklager mange gange, hvis du mangler en vare i din bestilte pakke.
Inden du ringer eller skriver til os, beder vi dig om at dobbelttjekke pakken.
Du bedes have følgende oplysninger klar, når du kontakter os:
Ordrenummer
Produkt
Antal af produkt
Dato for begivenheden hvor produktet skal bruges
Har I modtaget min ordre?
Når vi modtager din ordre kvitterer vi altid med en ordrebekræftelse til den angivne mailadresse. Nogle gange ender vores ordrebekræftelse i spamfilteret, så det er en god idé at tjekke der.
Skulle du mod forventning ikke modtage ordrebekræftelsen i din indbakken eller i din spam, så er du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@luxit.dk.
Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Vi hæver beløbet for din ordre når vi har afsendt dine produkter. Beløbet vil, med mindre andet er aftalt imellem kunde og Luxit.dk, være tilsvarende det beløb som fremgår af ordrebekræftelsen