FAQ
På vores FAQ side finder du de spørgsmål som vi oftest bliver stillet i forbindelse med Luxit. Hvis du har et spøgsmål som ikke er på listen er du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@luxit.dk.Fragt og levering
Hvad koster fragten?
Leveringsmuligheder og fragtpriser
Luxit sender alle pakkerne med Bring som tilbyder omdeling eller levering til pakkeshop eller privat levering.
Hvad koster fragten?
Vi har fri fragt med levering til pakkeshop hvis du køber for 299,-
Fragt til pakkeshop koster 39,-
GLS hjemmelevering koster 49,-
GLS erhverv koster 49,-
Afhentning i butikken i Risskov er gratis
Afhent din pakke
Du har også mulighed for at afhente din pakke på vores varelager.
Din bestilling kan afhente indenfor varelagerets åbningstid:
Mandag - Torsdag
09:00 - 17:00
Fredag
09:00 - 16:00
Weekend
Lørdag kl 10:00 - 14:00
Søndag kl 10:00 - 14:00
Levering til udlandet
Vi leverer til hele Danmark samt til Grønland, Island og Færøerne. Fragtprisen vil være afhængig af pakkens vægt, og hvor pakken skal sendes til.
Hvor lang leveringstid kan jeg forvente?
Alle ordrer pakkes og sendes samme dag, hvis du bestiller inden kl. 14:30
Vi har altid 97% af varerne på lager. Har du dog bestilt en vare, som vi ikke har på lager hos Luxit.dk, skal du påregne en længere leveringstid. Du vil modtage en bekræftelse på mail, når din pakke har forladt vores lager.
I tilfælde af at vores leverandører har udsolgt af en specifik vare, giver vi dig naturligvis besked.
Har du lagt en ordre bestående af både lagervarer og bestillingsvarer, sender vi først din pakke, når ordren er komplet medmindre du ønsker del levering. Hvis dette er tilfældet skal du kontakte vores kundeservice og give besked om dette. Der vil efterfølgende være mulighed for at tilkøbe fragt, således at lagervarerne bliver fremsendt før bestillingsvarerne, hvis dette ønskes.
Levering til Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer er ikke omfattet af GLS/Dao målsætning om dag til dag-levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare flere dage.
Husk, at du som forbruger har ret til at hæve et køb og få dine penge retur i tilfælde af forsinket levering.
Levering skal ifølge Købeloven ske senest 30 dage, efter du har bestilt din vare, medmindre andet er aftalt. Dette gælder både bestillinger hos fysiske butikker og på nettet.
Hvor langt er min pakke?
Når din pakke afsendes fra vores lager, modtager du en e-mail med et link til GLS, hvor du kan følge pakken. Der kan gå op til 24 timer før tracking af din ordre kan ses på GLSs Track & Trace side.
Hvis du ikke har modtaget din trackingnummer i din e-mail indbakken eller i din spam, så skriv til os på kontakt@luxit.dk eller ring på +45 70 30 23 98
Levering til Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer
Hvis du er bosat på Grønland, Færøerne eller ikke-brofaste øer, kan Luxit.dk levere mod forudgående aftale. Der vil, ved levering til ikke bro-faste øer, eventuelt opkræves et yderligere fragtgebyr*. Dette beregnes på den enkelte ordre.
Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer.
*Bestiller du fra Grønland eller Færøerne fratrækkes momsen da disse lande ikke opkræver moms-afgift. Momsen fjernes under check-out når du vælger Grønland eller Færøerne som leveringsland.
Returnering og refundering
Hvordan annullerer jeg et køb?
Hvis du fortryder dit køb, skal du kontakte os hurtigst muligt. Kontakt os enten på kontakt@luxit.dk eller på +45 70 30 23 98
Det er desværre ikke muligt at annullere din ordre, hvis vi er påbegyndt pakningen af ordren.
Har du modtaget din pakke til trods for annulleringen, kan du se mere om vores returprocedure under returnering eller refundering.
Hvordan returnerer jeg mine varer?
Du har 14 dages returret fra at du modtager din pakke på din adresse eller afhenter din pakke i pakkeshop eller på vores varelager. Vi kan ikke tage varer retur, hvis du har overskredet de 14 dages returfrist.
Du kan returnere dine varer her samt købe en returlabel som du let kan printe og påklistre på din pakke.
Følger der et returlabel med min bestilling?
Nej, der følger ikke et returlabel med i din bestilling.
Dog er det nemt at købe en returlabel online som du kan printe og påklistre din pakke.
Hvis du ønsker at returnere nogle produkter købt hos os, kan du enten aflevere dem i vores butik i Risskov eller sende retur via vores returportal.
Luxit Aps
Voldbjergvej 24
8240 Risskov
OBS: Det er vigtigt, at du sender din pakke MED omdeling. Vi modtager/afhenter IKKE pakker uden omdeling! Dvs. vi afhenter ikke i pakkeshops.
Refundering af helium
Vi tager ikke en helium retur, hvis forsejlingen er brudt.
Jeg har modtaget et forkert produkt?
Har du modtaget en vare i forkert farve eller størrelse bedes du kontakte vores kundeservice pr. mail kontakt@luxit.dk eller pr. telefon +45 70 30 23 98
Reklamation
Har du modtaget en vare, der er beskadiget under fragt eller som er defekt, kan du lave en reklamation.
For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede om følgende:
Step 1)
Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice pr. mail kontakt@luxit.dk, så snart du opdager defekten.
Kundeservice vil kunne tilbyde en løsning på baggrund af dine informationer.
Step 2)
For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 2-3 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.
Step 3)
Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation. Inden for få dage vil du modtage en tilbagemelding fra os om din sag.
Disse varer kan ikke returneres
Vi har nogle lagervarer og bestillingsvarer i vores varesortiment som vi ikke kan tage retur.
Følgende varer tages ikke retur:
Personlig udskåret bordkort i alle farver/materialer
Personlig kagetoppe i alle farver/materialer
Helium - hvis forsejlingen er brudt
Bestilling og betaling
Hvordan bestiller jeg?
Er du i tvivl om, hvordan du shopper hos Luxit.dk? Her finder du en guide til at lægge varer i kurven samt til at vælge leveringssted og betalingsmåde.
Step 1)
Vælg et produkt, du gerne vil købe, og klik på ‘Læg i kurv’ på produktsiden.
Step 2)
Når du er færdig med at shoppe, så kan du klikke øverst i højre hjørne på kurven. Herefter klikker du på 'Se indkøbskurv'
Step 3)
Nu er du kommet til din indkøbskurv. Her kan du dobbelttjekke at det er korrekt antal af varer, der er i din indkøbskurv. Hvis ikke du har alle din ønskede vare i kurven, så kan du trykke shop videre og blive ført tilbage til webshoppen.
Step 4)
Når du har sørget for at de korrekte varer er i indkøbskurven, så skal du sætte flueben i 'Jeg accepterer handelsbetingelser' og derefter klikke på 'Gå til sikker betaling'. Herefter udfylder du felterne med de informationer, der bliver bedt om.
Step 5)
Indtast derefter dine oplysninger og vælg hvilken betalings- og forsendelsesmetode, du ønsker.
Til sidst gennemfører du ordren.
Hvordan ændrer jeg min bestilling?
Hvis du ønsker at ændre din ordre eller har spørgsmål til din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte os på e-mail kontakt@luxit.dk eller pr. telefon +45 70 30 23 98
Vi vil gøre alt for at hjælpe dig.
Vores telefontid er følgende:
Man-torsdag 08:00-17:00
Fredag 08:00-16:00
Lørdag 10:00-14:00
Betaling af din ordre
Betalingskort:
Hos Luxit kan du betale med følgende betalingskort: Dankort/eDankort, VISA/Dankort, VISA, Mastercard, JCB, VISA Elektron og VIABILL.
Vi hæver først beløbet fra dit betalingskort, når din ordre afsendes. Når hævningen finder sted, vil du pr. mail modtage en kvittering for betalingen. Du betaler ikke kortgebyr eller andre gebyrer, når du handler hos os.
MobilePay eller Apple Pay:
Du har også mulighed for at betale via MobilePay. Følg blot instruktionerne på skærmen.
EAN-faktura:
Alle offentlige virksomheder har mulighed for at betale via EAN. Ønsker du at betale via EAN-faktura, kan du vælge dette som en betalingsmulighed, når du er igang med at gennemføre købet.
Jeg ønsker at tilføje noget på min ordre
Det er desværre ikke muligt, at ændre eller tilføje til din ordre når din ordre er gennemført.
Der mangler en vare i min pakke?
Vi beklager mange gange, hvis du mangler en vare i din bestilte pakke.
Inden du ringer eller skriver til os, beder vi dig om at dobbelttjekke pakken.
Du bedes have følgende oplysninger klar, når du kontakter os:
Ordrenummer
Produkt
Antal af produkt
Dato for begivenheden hvor produktet skal bruges
Har I modtaget min ordre?
Når vi modtager din ordre kvitterer vi altid med en ordrebekræftelse til den angivne mailadresse. Nogle gange ender vores ordrebekræftelse i spamfilteret, så det er en god idé at tjekke der.
Skulle du mod forventning ikke modtage ordrebekræftelsen i din indbakken eller i din spam, så er du meget velkommen til at sende en mail på kontakt@luxit.dk eller ringe til os på +45 70 30 23 98
Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Vi hæver beløbet for din ordre når vi har afsendt dine produkter. Beløbet vil, med mindre andet er aftalt imellem kunde og Luxit.dk, være tilsvarende det beløb som fremgår af ordrebekræftelsen